Dve % pre OZ VRCHVODA

Darujte 2 percentá
Domov arrow Z kroniky obce arrow Rozvoj lyžiarskeho strediska Ski Cigeľ
Rozvoj lyžiarskeho strediska Ski Cigeľ
Napísal Ivan Kadlečík   
03. 03. 2010

Obyvateľov Cigľa a rekreačných lyžiarov teší, že boli urobené významné kroky pre zlepšenie služieb lyžiarskeho strediska na cigeľskom svahu. Do infraštruktúry a zariadenia vleku boli v zime 2009/2010 vložené veľké investície a mnoho ľudskej práce. Dôležité je, aby sa stredisku Ski Cigeľ v budúcom období darilo získavať a udržať záujem návštevníkov zo širokého okolia, zároveň sa snažiť o zisk alebo aspoň o finančnú udržateľnosť. Podľa nás je teraz treba stanoviť si dosiahnuteľné ciele a urobiť viacero opatrení:

  •  Upresniť názov, adresu, prevádzkovateľa, cieľovú skupinu, poslanie a strategické ciele na najbližších napr. 5 rokov. Zhodnúť sa na kontaktných údajoch, informáciách o personáli, cenách, lístkoch, službách, bufete, parkovaní, možnostiach dopravy, dňoch a časoch prevádzky, či sú návštevníci poistení, ako je zabezpečená prvá pomoc atď. 
  •  Naplánovať finančný rozpočet a navrhnúť reálne odhady (počet platiacich návštevníkov, denný obrat, počet dní prevádzky, výdavky na energie a personál, priemerný príjem a zisk...). Napríklad, ak sa má dosiahnuť ročný zisk 30 tisíc eúr, znamená to sto dní prevádzky, sto návštevníkov a tri eurá zisku na návštevníka a deň. Pravidelne vyhodnocovať plnenie výkonov a robiť operatívne zmeny
  • Vytvoriť internetovú stránku napr. skicigel.sk a pracovať na tom, aby vyhľadávače a zoznamy odkazovali primárne na túto oficiálnu stránku. Kontaktovať všetky servery, ktoré informujú o Ski Cigeľ a zmeniť údaje, ktoré sú žiaľ väčšinou neaktuálne, rozporné alebo neúplné. Značku skicigel už začínajú používať aj dve novovzniknuté stránky o  lyžovaní v Cigli: http://www.skicigel.szm.com/ a http://www.skicigel.wbl.sk/
  • Pre účinný elektronický a tlačový marketing publikovať slogan, logo, fotogalériu, mapy, GPS súradnice, telefóny, maily, fóra, príbehy, oficiálne príspevky, názory lyžiarov...
  • Zapojiť stredisko do komunity slovenských lyžiarskych stredísk, nájsť partnerov, sponzorov, mediálnych sponzorov, podnikateľov, združenia... 
  • Naplánovať a medializovať udalosti v stredisku, podujatia ako karneval, návšteva celebrít, oslavy, prezentácie kuriozity, súťaže, preteky, kurzy, výstavy 
  • Monitorovať potrebu ubytovania či uloženia výstroja a poskytnúť riešenia 
  • Rozšíriť služby – detský/krátky/lanový vlek, poradenstvo, výuka, oprava, požičovňa, lavičky, prezliekáreň, klzisko, informačné tabule, predaj suvenírov a doplnkov, dovoz pizze, stoly, kryt pred náhlym alebo nárazovým náporom počasia...
  • Podporiť potreby peších turistov, bežkárov, snowboardistov, korčuliarov... Zdôrazniť pozitíva strediska oproti konkurencii – dostupnosť, osvetlenie, zasnežovanie, dĺžka... Vyznačiť a vyzdobiť cestu k vleku a samotné stredisko. 
  • Uľahčiť dopravu – autobus Prievidza: Cigeľ, vývoz lyžiarskeho výstroja, prípadne aj ľudí z obce do strediska. Zisťovať očakávania a požiadavky potenciálnych návštevníkov nielen z hľadiska dopravy ku vleku ale aj celkovo. 
  • Zvážiť aké sú možnosti mimosezónnej prevádzky – rybolov, cyklistika, turistika, zber lesných plodov, rastlín a húb, platené služby, chatárenie a využiť ich na propagáciu strediska. 
  • Zriadiť malé informačné centrum, ktoré by ponúkalo informácie, materiály a propagáciu vleku, ale aj ďalším prvkom cestovného ruchu našej obce: obchodné prevádzky a služby, ihriská, príroda, pamätníky, miestne múzeum, turistické a cyklistické trasy, podujatia...

  • Veríme a dúfajme, že tieto kroky postupne môžu prispieť ku skvalitneniu poskytovaných služieb lyžiarskeho strediska, krytiu vysokých nákladov a zvýšeniu atraktivity vleku i našej obce celkovo.
 
< Predchádzajúca   Ďalšia >

Prvá písomná zmienka!

Strom roka 2016

Počasie v Cigli

© 2024 Občianske združenie Vrchvoda, Cigeľ
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.