Obyvateľov Cigľa a rekreačných lyžiarov teší, že boli urobené významné kroky pre zlepšenie služieb lyžiarskeho strediska na cigeľskom svahu. Do infraštruktúry a zariadenia vleku boli v zime 2009/2010 vložené veľké investície a mnoho ľudskej práce. Dôležité je, aby sa stredisku Ski Cigeľ v budúcom období darilo získavať a udržať záujem návštevníkov zo širokého okolia, zároveň sa snažiť o zisk alebo aspoň o finančnú udržateľnosť. Podľa nás je teraz treba stanoviť si dosiahnuteľné ciele a urobiť viacero opatrení:
Upresniť názov, adresu, prevádzkovateľa, cieľovú skupinu, poslanie a strategické ciele na najbližších napr. 5 rokov. Zhodnúť sa na kontaktných údajoch, informáciách o personáli, cenách, lístkoch, službách, bufete, parkovaní, možnostiach dopravy, dňoch a časoch prevádzky, či sú návštevníci poistení, ako je zabezpečená prvá pomoc atď. Naplánovať finančný rozpočet a navrhnúť reálne odhady (počet platiacich návštevníkov, denný obrat, počet dní prevádzky, výdavky na energie a personál, priemerný príjem a zisk...). Napríklad, ak sa má dosiahnuť ročný zisk 30 tisíc eúr, znamená to sto dní prevádzky, sto návštevníkov a tri eurá zisku na návštevníka a deň. Pravidelne vyhodnocovať plnenie výkonov a robiť operatívne zmeny Vytvoriť internetovú stránku napr. skicigel.sk a pracovať na tom, aby vyhľadávače a zoznamy odkazovali primárne na túto oficiálnu stránku. Kontaktovať všetky servery, ktoré informujú o Ski Cigeľ a zmeniť údaje, ktoré sú žiaľ väčšinou neaktuálne, rozporné alebo neúplné. Značku skicigel už začínajú používať aj dve novovzniknuté stránky o lyžovaní v Cigli: http://www.skicigel.szm.com/ a http://www.skicigel.wbl.sk/Pre účinný elektronický a tlačový marketing publikovať slogan, logo, fotogalériu, mapy, GPS súradnice, telefóny, maily, fóra, príbehy, oficiálne príspevky, názory lyžiarov... Zapojiť stredisko do komunity slovenských lyžiarskych stredísk, nájsť partnerov, sponzorov, mediálnych sponzorov, podnikateľov, združenia... Naplánovať a medializovať udalosti v stredisku, podujatia ako karneval, návšteva celebrít, oslavy, prezentácie kuriozity, súťaže, preteky, kurzy, výstavy Monitorovať potrebu ubytovania či uloženia výstroja a poskytnúť riešenia Rozšíriť služby – detský/krátky/lanový vlek, poradenstvo, výuka, oprava, požičovňa, lavičky, prezliekáreň, klzisko, informačné tabule, predaj suvenírov a doplnkov, dovoz pizze, stoly, kryt pred náhlym alebo nárazovým náporom počasia... Podporiť potreby peších turistov, bežkárov, snowboardistov, korčuliarov... Zdôrazniť pozitíva strediska oproti konkurencii – dostupnosť, osvetlenie, zasnežovanie, dĺžka... Vyznačiť a vyzdobiť cestu k vleku a samotné stredisko. Uľahčiť dopravu – autobus Prievidza: Cigeľ, vývoz lyžiarskeho výstroja, prípadne aj ľudí z obce do strediska. Zisťovať očakávania a požiadavky potenciálnych návštevníkov nielen z hľadiska dopravy ku vleku ale aj celkovo. Zvážiť aké sú možnosti mimosezónnej prevádzky – rybolov, cyklistika, turistika, zber lesných plodov, rastlín a húb, platené služby, chatárenie a využiť ich na propagáciu strediska. Zriadiť malé informačné centrum, ktoré by ponúkalo informácie, materiály a propagáciu vleku, ale aj ďalším prvkom cestovného ruchu našej obce: obchodné prevádzky a služby, ihriská, príroda, pamätníky, miestne múzeum, turistické a cyklistické trasy, podujatia... Veríme a dúfajme, že tieto kroky postupne môžu prispieť ku skvalitneniu poskytovaných služieb lyžiarskeho strediska, krytiu vysokých nákladov a zvýšeniu atraktivity vleku i našej obce celkovo.
|